Fynden från loppisrundan

Äntligen öser regnet ner och åskan mullrar på håll, så skönt med lite svalare väder. När det ändå regnar tycker jag att vi passar på att titta på vad jag fyndade förra veckan när vi var på loppisrunda i Småland.
En fin flätad korg, superbra att plocka äpplen i till hösten
En zinktunna att förvara hönsfoder i och två gammla mjölspadar att sleva upp fodret med. Ett litet zinkbadkar blev det också.
Har inte rikgit bestämt mig för om denna mjölkkannan var det bästa köpet vi gjorde men jag gillar den fruktansvärt mycket i alla fall.
Förutom det som jag visat ovan fyndades det även två kakburkar, två fat och en gammal gjutgärnsgryta som kommer få agera blomsterkruka. 
 
Är du i närheten av Ljungby och känner dig loppis sugen tycker jag att du borde åka till Annas kuriosa. Otroligt mycket och roliga saker att fynda. Kommer nog göra det till en årlig sommartradition att åka dit. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0