Inspiration inför huset

Nu när det börjar närma sig flytt till huset och det packas för fullt här hemma har jag mer och mer börjat fundera på hur det ska se ut i huset. Det behövs inte göras några akuta renoveringar när vi flyttar in vilket känns skönt. Tanken är att vi sakta men säkert kommer tapetsera och göra om varje rum till som vi vill ha det. Eftersom huset är från 1700talet är tanken att försöka ha kvar husets karaktär och renovera och inreda det med en 1700 och 1800 tals känsla. Jag tänker att det ska finnas tidsenliga tapeter och möbler som ger känsla från samma tid men med en tatsch av oss och det modernare. Och hur trädgården ska vara ska vi inte ens prata om än! Ser så mycket fram emot att ha ett stort grönsaksland som jag kan odla en massa grönsaker i. 
Här är några bilder som jag inspireras av när jag tänker på hur jag vill ha det. Jag funderar på att göra några inlägg där jag förklarar mer om hur jag tänkt i de olika rummen. Vad tycker ni om det? Jag tycker det låter som en superbra idé! Dessa rummen tänker jag mig:
Badrum/Tvättstuga
Kök
Vardagsrum
Hall/Trappa
Trädgård
 
Nu ska jag ta och koka mig en kopp te och mysa i soffan innan läggdags. Ni får ha en fortsatt bra kväll!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0