Inspiration inför huset-Badrum

I huset finns det två badrum varav det mindre är kombinerad tvättstuga. Det lilla badrummet kommer vara det första rummet som kommer att renoveras och det är därför detta inlägget kommer handla om det. Tanken är att ha kvar tvättmaskin och torktumlare men att ta bort duschen som finns där idag för att göra plats åt mer förvaring för smutstvätt och annat som kan tänkas behövas i en tvättstuga. Eftersom detta också kommer bli gästtoalett känns det extra viktigt att det ska kännas hemtrevligt och att man lätt ska kunna gömma undan tvätten. 

 

Tycker det är otroligt fint att ha bröstpanel på toaletter och eftersom det inte kommer vara något direkt våtutrymme funderar jag på om vi ska ha det. Däremot är jag osäker på om det ska vara tapet eller målat på väggen ovanför. På golvet lutar det mot att ha en ljus plastmatta. Känns inte som att kakel kommer bli bra mot panelen, eller? Till handfatet vill jag hitta en gammal kommod och ovanför den en stor fin spegel. Till tvättdelen vill jag hitta ett stort gammalt skåp där jag ska kunna ställa in en korgställning för förvaring av tvätt. Ovanför tvättmaskin och torktumlare ska det upp en fin hylla på väggen att ställa fina saker på.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0