En sjömansklänning

Igår var jag hemma hos mina föräldrar för att se om jag kunde leta reda på min mammas vita plisserade kjol som hon hade på sig när hon konfimerades. Ni vet sånna som är så moderna nu. Tycker de är så fina med en vanlig enkel tshirt i någon fin färg. Tyvärr var den någon centimeter för liten för att jag skulle kunna få på mig den. Men istället letade jag reda på denna klänningen. Tycker att den är så fin och har tidigare funderat på att ta med den hem för att försöka laga de små hålen i sömmarna och sy upp den i knä längd. 
Klänningen är från början min gammelmormors som hon sytt och burit en gång i tiden. Tycker den stora kragen är så fin! Klänningens riktiga färg stämmer dock mer överrens med den undre bilden. Tror den kommer bli riktigt fin att ha till sommaren.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0