Inspiration inför huset -Hall och trappa

Har dragit ut på tiden med att skriva denna delen i "insperation inför huset" serien. Mest för att jag tycker det är svårt att riktigt veta hur jag vill ha det och för att jag har svårt för att hitta bilder som stämmer överrens med det jag är säker på. Men nu gör jag i alla fall ett försök och så får vi se hur likt det riktiga resultatet blir i framtiden.

Till huset finns det tre olika hallar en groventre, en köksingång och fin ingången. Fin ingången är i nuläget inte så fin men förhoppningsvis kommer det någon gång bli ändring på det. Hallen ligger i anslutning till trappan upp till övervåningen, den är i nuläget vit men jag är sugen på att försöka slipa bort det vitmålade och få fram trät under. Förhoppningsvis kommer det gå att få bort tillräckligt mycket färg för att det ska se bra ut.            

                     

Denna bilden visar väldigt bra hur jag vill att resultatet av trappan ska bli. Denna bilden stämmer också väldigt bra överrens med hur finhallen faktiskt ser ut. Trappan svänger åt höger, till vänster kommer man in och till höger finns en dörr som leder in i finrummet.

 

Hallen är lång och smal och från början hade vi tänk låta den fortsätta att vara det. Men sen kom pappa på den smarta iden att bygga en liten gästtoa längst in i hallen. På så sätt slipper vi kombinera gästtoa och tvättstuga och det långsmala utrymmet i hallen kommer fyllla en funktion. Win win helt enkelt och en ide som vi tänker förverkliga. Detta gör dock att hallen kommer bli rätt liten och det kommer inte finnas så stora möjligheter att inreda med mer saker än det allra nödvändigaste som klädhängare och ett skoställ. Men bra kommer det att bli, det är jag säker på. 

 Hade så gärna viljat ha en tamburmajor som denna i hallen men vet inte om det kommer upplevas för trångt att ha en. Hoppas som tusan på att det kommer kunna fungera. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0