Pelargoner

Finns det någon finare blomma än pelargon? Tror inte det va? Min favorit är den klassiska mårbacka pelargonen, dels för att det är en klassiker men också för att den har en så härligt rosa färg! En annan härlig sak med pelargoner är ju att de luktar så fruktansvärt gott! Specielt denna som jag fått som skott av mamma. Ska jag vara helt ärlig minns jag inte vad den heter mer än något med doktor.
Skott från en pelargon kan du lätt ta på våren när du väcker liv i dina pelagoner efter vintervilan. Sätt skottet i en vas med vatten och låt den stå fram till skottet bildat rötter. Plantera sedan ner skottet i en kruka med pelargonjord och låt växa! 
Detta är mina pelagoner just nu men förhoppningsvis kommer de bli lika fina om inte finare än förra sommaren! 
#Växtkärlek

Kommentarer
Postat av: NORRBOTTEN EMMA

så fiint med blommer och alltid kul att plantera! =)

ha en toppen dag
kram

2017-05-16 @ 06:18:01
URL: http://nouw.com/lillemmish
Postat av: Pia Larsson

Hej

Jag skriver inte själv om pelargoner på min blogg men jag älskar dem och har 35 olika sorter hemma. Sticklingen du fick från din mamma heter Dr Westerlund:)

2017-05-21 @ 18:32:22
URL: http://piasnailart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0