Hemmagjord Müsli

Om ni aldrig gjort egen müsli någon gång så tycker jag verkligen att ni borde prova! Denna müslin är superlätt att göra och hemmagjort är såklart alltid godast. Det bästa med denna är att man kan blanda i lite vad man vill efter att den varit i ugnen. Idag hade jag i lite hackad trokadbanan och gojjibär men om man vill lyxa till den lite extra kan man hacka i lite mörkchoklad. Supergott!
 
 
 
Recept
4dl grovhackade caschewnötter
1dl kokosflingor
1dl solroskärnor
1dl pumpakärnor
1/2dl sesamfrön
2msk smält kokosfett
1msk honung 
1msk kanel
3dl havregryn 
 
Sätt ungnen på 200°. Blanda alla nötter, föer och kokos i en bunke.
Blanda i kanel. Blanda i det smälta kokosfettet och honung. 
Häll över blandningen på en plåt och sätt in i ungen i 10min.
Rör om efter ca 5min. Låt svalna och blanda i havregryn. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0