Operation Kirskål

I kväll började vi med ett projekt som jag kallar operation kirskål. Vi har flera ställen i trädgården där det växer kirskål och vad jag har läst är det viktigt att få bort de så fort som möjligt eftersom de verkar kunna sprida sig väldigt fort. Vi har börjat med att trimma ner det som kommit upp och på torsdag när vi är lediga ska jag försöka komma igång med att lägga över tidningar och markduk. Det blir ett himlans projekt men förhoppningsvis är all kål borta vär vi lyfter på duk och tidningar om något år. 
Vad jag har läst så ska detta vara det mest effektiva sättet att få bort kirskål på. Sitter ni inne på andra kunskaper så får ni mer än gärna lämna en kommentar och berätta om hur ni gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0